Min blogglista

torsdag 7 januari 2010

Tillbaks till verkligheten och internet

Ja, det var ett tag sedan jag var här inne och skrev...

Nästan så att man har glömt bort internet helt och hållet.

Så vad har hänt sedan sist?

Den 21:a december vart jag mamma till en liten tös på 4720 gr och 52 cm lång, lillan heter Olivia

Jul och nyår kom och gick och jag märkte knappt av det.. Sömnbristen gör det svårt att hålla koll på dagarna just nu :D

Vi har även hunnit med årest första magsjuka och nu har vi alla tre årets första förkyldning..

Inte så konstigt när det har varit 19 - grader ute och vi envisas med att vi ska minsann röra lite på oss..
Egentligen så skulle vi kunna ligga hemma och jäsa hela dagarna.. Men det blir lite små tråkigt efter en sund också.

Vi var och hälsade på de tappra själarna på mitt jobb i tisdags, det var kul att träfa de.
Klart att man saknar vännerna på jobbet, men det kan man lösa genom att hälsa på ofta.

Nu ska man kasta sig in i viktminsknings karusellen.. utan att banta....
Slutnotan för graviditeten blev  28 kg + 14 av de har jag redan hunnit tappa.. så nu är det "bara" 14 kg kvar..
innan man kommer in i sina gamla kläder.. No wories.. full fart framåt e det nu

Annars så kan jag bara klaga på att folk har varit dåliga på att höra av sig och komma och hälsa på oss...
Jäkla jul som får folk på andra tankar ;)

KOM OCH HÄLSA PÅ NU DA!!

Det får bli ett kort inlägg idag, nu ska jag ta hand om en vaken bebis och en förkyld make


Ska definitivt bli bättre på att skriva härinne nu :)

3 kommentarer:

Amanda sa...

Hej Alex!

Vad roligt att få följa er nya lilla familj via bloggen! Heja, mer uppdateringar, mer bilder, bilder är ett måste i en blogg! ;)

Hoppas att ni har det bra nu alla tre och slipper fler magsjukor på ett bra tag.

/Amanda

Jempa sa...

Äntligen tillbaka! Och så kul det var att se lillskruttan, hon är verkligen sjukt söt.

XoXo sa...

Amanda kul att du hittade till mig :D

Nu är det bara en förkylning som spökar hos lillan. Men hellre det än magsjuka

Jempa, ja jag jobbar på att hålla bloggen levande.

Ja hon är vår ögonsten :D