Min blogglista

söndag 10 januari 2010

Får uppleva en helt ny sida av mig själv..

Att upptäcka nya sidor hos en själv anses vara bra och utvecklande...

Men kanske inte så mycket om man upptäcker mindre smickrande sidor hos en själv.
Har just upptäckt att jag kan bli sjukt sotis! Vi var ute och fönrster shoppade lite i går lördag.
Ja, just nu så är det svårt att hitta kläder som sitter bra, så vi tittade på lite jeans och annat smått och gott.

Hittade ( inte jag , utan fredde hittade)  några par jeans som jag skulle prova.
Hinner knappt hoppa in i provrummet innan lillan börjar små knorras lite..
Fredde plockar upp henne för att ge tröst å knappt 15 sek senare hör jag en kvinlig röst som säger..

"Men ååå så söt, hur gamal e hon"  och  jag kände hur jag ville hoppa ut och ropa " Min make & Min bebis!!" Klart att känslan gick över och jag kunde sedan skratta lite åt mig själv.. Men va fan kom den här känslan ifrån??  Finns det en undanträngd "terretorisk mom-zilla" inom mig? Kände inte riktigt igen mig själv.. Eller så har jag alltid varit sån, men inte märkt det innan..

Just nu så pågår uppladdningen inför min första dag som hemma mamma.
Känns bra, men jag kommer att sakna fredde extremt mycket... Hoppas bara att man inte blir en sådan person som ringer sin partner var 15-.e minut med en update på vad lillan har gjort och inte gjort..

Dags att gosa med make och bebban nu

2 kommentarer:

Jempa sa...

Haha, vänta du tills någon ens andas något som på minsta lilla sätt kan uppfattas som pyttelitet negativt mot lillan.

Då blir det mord direkt.

XoXo sa...

hahhaha

Jo, jag minns när trollet " annonym" härjade hos Amanda & Hos dig ( fast det visade sig att det var Christer som skrev hos dig.. )