Min blogglista

onsdag 27 januari 2010

dagens ...

Samtliga fel stavningar skyller jag på Olivia som ligger på min mage/bröst och knorras just nu.

Idag ska jag få bekanta mig med 3 andra nyblivna mammor och deras bebisar.
Det ska bli jätte kul att få träffa de och förhoppningsvis knyta nya vänskapsband.
För att vänner kan man ju aldri¨g få för många av. Jag gillar att vara hemma med lillan, men jag måste oxå erkänna att jagm saknar att ha vuxen kontakt. Olivias och mina konversationer sträcker sig oftast bara till " ska vi byta blöja" eller " vill du snutta tutte igen ???"

Känns riktigt roligt att träffa folk :D, plus att jag får något att skriva om..
Annars så skulle jag bara kunna bokföra hur ofta lillan spyr ner oss båda ..

Träffade en gammal kollega/ Chef till mig i fredags.
Det var verkligen jätte trevligt att få träffa Maria igen. Har inte sett henne sedan hon slutade hos oss.
Tanken var att vi skulle luncha/fika i stan någonstans i näheten av Åhléns

Det var ingen nyhet för mig att det skulle bli svårt att 1) Hitta ett fik där jag kom in med vagnen genom dörren 2) sedan så ska man kunna rúlla förbi inredningen utan att riva halva inredningen 3) ska ha en hög  mys faktor...
Vi hittade ett i närheten på drottninggatan, det var inte perfekt men det funkade.
Dock så var vi tvungna att ta ett bord för 6 personer, för att kunna parkera vagnen så att den inte står i vägen för alla.. Innan jag blev mamma så förstod jag inte varför mammorna inte bara kunde plocka ur sina barn och skötväskor och parkera utanför.. Men jag förstår det nu... Barnvagnar är ju svindyra att köpa in!!
Sedad så är det  inte så lätt att balansera en grodbebis och skötväska på två armar..
Förlåt mig alla latte morsor som jag har tittat snett på, jag visste inte!

Nu tänker ni Grod bebis?
Ja, min älskade dotter har en så kallad "von rosen skena", som får henne att se ut som en liten groda
Detta man vid födseln upptäckte att hon har sk höftledsluxation... Hennes lilla höft är instabill..
Detta har medfört att hon måste ha en gummiklädd metall skena 24 om dygnet i 12 veckor..
Skenan gör så att benen ligger i en viss position, detta för att höften ska bli stabil.
Vi är inne på 5:e veckan nu, snart har vi nått halvtid ... Jag bara längtar efter att hon ska få slippa ha skenan på sig.

Nä nu måste jag och lillan snart börja göra oss i ordning så att i kommer iväg som vi ska.
Vi ska ju oxå hinna med att köpa en födelsedagspresnet till Morbror Nisse Och Morfar som fyller år nu idagarna.

Ciao!

3 kommentarer:

Jempa sa...

Haha, nej det är mycket man har förstått i efterhand.

Linda S sa...

Hej!

Såg på minbebis att du har en blogg, jag har haft en vilande blogg so jag tog upp dagen till ära. Så himla less på vädret, har haft så jättetråkigt idag, så det passade bra att börja fixa med bloggen. Det var så himla skoj igår, jag hoppas vi ses jättesnart igen!

Kram från Linda

http://linmackblogg.blogg.se/

Katri sa...

Sån skena hade jag när jag va liten :) kul att dy bloggar! Kram