Min blogglista

måndag 18 januari 2010

Måndag!

Dagen började klockan 01:30, då bestämde sig Olivia för att inte sova mer... slumrade till klockan 5 och har slumrat till och från ända sedan dess.

Sedan var det dags att gå ner till tvättstugan, Olivia hade nämligen kräks ner nästan alla hennes pyjamas.
Gick bra, runt 9 tiden så kom en grann-kärring ner och undrade om hon kunde tvätta.

Vilket var helt ok, eftersom jag var redan färdig med tvättmaskinerna. När jag kom ner till klockan 11, så var det plötsligt inte en kärring, utan 3 kärringar där nere. De förklarade att de alltid ringer varandra för att kunna tvätta så ofta som möjligt. Tydligen så tvättar de på sina egna tider  varandras tider & andras tider oxå.. Dock så frågar de alltid om lov innan. Kärringarna erbjöd mig att gå med i deras tvätt-klubb... Jag kände ett stort behov av att genast säga, tack men nej tack. Tanterna fnittrade till och sa att jag var välkommen att ansluta mig till de vid ett senare tillfälle..

Medans jag vek ihop min tvätt och samtidigt försökte få Olivia att somna, så pratade kärringarna vidare.

Tydligen så bor de i porten brevid och idag så hade det hänt något som var " out of this world" 
Självklart så gjorde jag allt för att försöka luska ut vad det var som hade upprört kärringarna..
Efter att ha vikt ihop tvätten super nitiskt i slowmotion i ca 35 minuter.. Så kom det fram.. Någon har under morgonen snott 3 blommor i från blomrabatten... Och de har bestämt sig för att de ska ta tjuven på bargärning nästa gång... 

Ingen Mimmi idag heller, tyvärr så har frökens förkylning tagit fart på nytt. Så vi får skjuta på det lite.

Jahapp nu vaknade lillan efter ännu en micronapp på 25 minuter.. ska nog plocka undan här hemma och gå ut och gå med vagnen en stund.. 

Nästan lite sugen på att sno en blomma, bara för att reta upp kärringarna..
Uttråkad jag? Nää egentligen inte, jag har ju fullt upp med Olivia.. Men klart att jag saknar att ha en annan vuxen att prata med. Och jag kan inte sitta och skypa mina vänner på jobbet, varje dag.. 
Saknar Cassandra å allihop .... Saknar min fredrik oxå... 

Olivia när ska du lära dig att prata?? Mamma e sällskapssjuk!

Men nästa vecka så har jag en Mamma-date med 3 andra tjejer som jag träffade på nätet under graviditeten.
Alla vart mammor nu i december, så våra bebisar nästan lika gamla.. 


Nää nu får jag helt enkelt aktivera mig lite.. 

Uppdate på min postnatal vikt =  -17 kg 
Snart så ska jag kunna komma in i mina gamla kläder!! 

Ciao!! 

Inga kommentarer: