Min blogglista

torsdag 21 januari 2010

för en månad sedan....

idag fyller våran lilla tjej en hel månad!
hon e dock inte så liten, vissa nätter känns det som om jag saknar arm muskler helt och hållet.
orkar knappt lyfta min 5,5 kg baby...

veckan som snart gått har varit tung, Olivia fick för sig att testa sina lungor och stämband i ca 20 timmar. Som tur var så hade hon en del avbrott, men det var knappt....
annars så har det inte hänt så mycket värt att nämna. Nästa vecka är fylld med mamma fikor, shopping och annat kul.

imorgon så ska jag träffa en gammal arbetskollega, maria. ska bli spännande att få höra om vad som händer i hennes liv.

jo, jag måste ju få berätta om vad jag fick höra här om dagen. jag skulle handla inne på ica, när en äldre dam kom fram och sa.
- Är inte du lite för ung för att ha en liten bebis.
jag log nöjd och sa - så ung är jag inte. jag fyller 30 i år.
- Oj! jag trodde att du var 18- 19 år gammal
jag skrattade och sken som en sol hela vägen hem.
tills kjag kom in i hissen och såg mig själv i hissen... inte konstigt att tanten trodde det. slarvigt uppsatt hår, osminkad, glasögon, mjukisbyxor och en collage tröja... Ja, kag såg ut som white trash... well ung trash i alla fall hahahahaha

Trött mamma ska nu invänta att bebban vaknar för hennes ''midnight snack'' så att hon kan lägga sig.

ciao!

2 kommentarer:

Jempa sa...

Haha, jo man sunkar lätt till sig.. :)

Chris sa...

Heeej Alex! Roligt att du har en blogg. Jag skulle skriva till till på FB igår men mitt internet lade av.
Min lilla kille blev 1 månad i lördags, den 23e. Han vägde 5,9 kilo i fredags så jag förstår hur du känner med att inte orka lyfta. Bra jobbat med de 20 kilona! Men han är snart 59 cm och han är så fin så fin. =)
Hoppas allt är bra. Låter inte roligt att hon skrek så länge. =(
Kram
Chris