Min blogglista

söndag 17 januari 2010

Söndags-mys

och lite andra uppdateringar..
-
Så min torsdags lunch som skulle ha varit mellan 12-13 ... vart mellan 12:00-15:30

Kom iväg hemifrån sent, så att jag nästan vart sen..
Mötte upp Mats, Cassandra, Micke, Sabine & Sofia, på Mats nya jobb.
När jag var på plats i St eriksplan så kom jag på att det finns ont om ställen, dit man kan komma med barnvagn. Utan att riva ner halva stället.. Så vi gick till vietnamisen och lyckades skrämma iväg en farbror så att vi fick ett 6 bord.

Efter lunchen så skulle alla tillbaks till sina skrivbord.. Å Sabine föreslog att jag skulle följa med upp till kontoret en stund. Sagt och gjort - Tanken var ju att jag skulle prata med Sabine en stund om livets alla små gåtor.. I stället så överumplades jag av kollegor som jag inte sett på länge.. Typ hela 3 veckor..

Skulle ge mig av då.. men fastnade igen med en annan kollega.. å så igen.. och igen ..och igen..
Fastnade med våran avdelnings manager/ chef.. ( Chef har en negativ klang.. med tanke på den gamla historien som jag och mina kollegor delar.. Hon är jätte gullig & chef) Skulle ge mig av.. Men så hade hon ringt den andra Chefen Stefan som gärna ville att jag skulle hänga kvar ett tag till så att även han fick träffa Olivia.. Jag kom iväg runt 15:30. Först så kände jag mig som en person som inte har några vänner alls.. och hänger därför patetiskt kvar på jobbet.. Men sedan så insåg jag att det är ju så att man har en personlig relation till den flesta på jobbet.. Kul att de ville ha mig kvar så länge som möjligt! De kanske saknar mig lite i alla fall da...

Fredagen vart avbokat å Mimmi hade fått lite för mycket av det goda dagen innan..

Inga kommentarer: