Min blogglista

fredag 18 december 2009

En fredag med blandade känsslor..

Dagen och efter årets julfest....

Vanligen så brukar jag dagen efter julfesten sitta här på jobbet med en kopp kaffe och försöker nyktra till efter att ha sovit i ca 30 minuter. Små fnittrandes ( troligen för att jag brukar vara full fram till klockan 12 dagen efter.. och är exttremt över energisk hela dagen.. när jag egentligen borde ansluta mig till den övriga skaran som vill bara dö)  åt alla knäppa konversationer man  råkat höra eller åt de kyssar som folk gav varandra i tro om att ingen såg.....

Ja, som alla hederliga företags evenemang med andra ord.. Dagen efter brukar kantas av " The walk of shame" för vissa, av olika anledningar..

Precis som andra år så sitter jag här nu, extremt tidigt med en kaffe kopp i handen - Fast ändå inte.. Jag är nykter som aldrig förr..
Väntar med spänning på att  få höra " all the juicy stuff"som har hänt under gårdagen..

Men trots det, så har jag svårt att kunna sitta här med ett leende.. För att idag är det ingen vanlig dag, idag så är det faktiskt min sista dag här på en lång stund. - närmare bestämt 6 månader..

Ja, idag är dagen då jag lämnar över staffet pinnen till min Vikarie Patrik - senast kända smeknamn-The Nipple man. Jag måste dock fråga MLC hur han kom fram till det smeknamnet..

Visst jag har en ny utmaning som väntar på mig start måndag 8:00 på morgonen..
Då börjar jag på ett nytt jobb. Arbetsbeskrivningen lyder: Sökes Stresstålig tjej i 29 års ålder som gillar att ha många bollar i luften. Du ska kunna arbeta både i team bestående av 2 till 3 personer beroende på situation och  också kunna driva egna projekt. Du ska vara läskunning och gärna behärska språket "googogaga "  som rinnande vatten. Tjänsten kräver många sena nätter kombinerat med många tidiga morgon. Du ska ha körkort och kunna sköta en microvågsung i sömnen. Vi ser helst att du är hel och ren, men mest troligt så kommer du att vara nedspydd de kommande månaderna. Tjänsten är en heltidstjänst och håller på i minst 18 år. Ersättning: Många tårar och många skratt under de kommande åren..

Yes people, i´m gonna be a mom on monday at 8:00 am!

Om det finns en gud där ute, så får ni gärna fråga honom om han verkligen tänkt igenom det här noggrant.. Jag är inte så säker på det..

Att jobba in i det sista är inte något som jag rekommenderar alla.
Många sa till mig att kasta in handuken redan för en månad sedan, för att man skulle "landa lite" och varva ner.. Att varva ner är ju inte min melody, att gå 300 km/h är lite mera jag.. Jag kanske borde ha lämnat tidigare, men hade ingen aledning till det. Jobbar med världens goaste människor- Ok, inte alla men 90% i av företaget i alla fall. Som längs med vägen har peppat mig med alla möjliga gulliga kommentarer, som ibland är allt det som behövs för att fortsätta framåt. Vikarien är super nice och alla gillar honom skarpt.. Lite för mycket ibland, känns som om ingen kommer att sakna mig :S

Jag stirrar på mitt halvtomma skrivbord .. betraktar alla kafferingar som finns.. Räknar minuterna som jag har kvar med mina underbara vänner här.. Fast å andra sidan.. Jag kommer ju tillbaka :)

Och även om jag har svårt att se det framför mig, så kommer jobbet att vara det sista jag tänker på länge.

Så jag är glad över min nya utmaning- samtidigt som man vill hänga kvar här.

Måndagens to do -

- Frulle klockan 15 i 6
- Föda barn klockan 8:00
- Namn ge tösen
- Mass MMS till vänner och bekanta
- käka lunch runt 12-13
- Börja jaga en läkare som saknar skrupler och som gärna skriver ut en ny opererad samma dag, =)
- Börja dagdrömma om nästa gång jag får ha sex =)
- Kasta mig in i justdidit bantnings karusell =)

Tja, en helt vanlig måndag med andra ord

3 kommentarer:

Jempa sa...

Du kan skippa de tre sista punkterna. Du kommer vilja ligga kvar på sjukhuset, du kommer inte vilja ha sex på länge, och bantning blir jäkligt sekundärt..

Lycka till!

XoXo sa...

Hahahha

Kommer att sakna dig massor vännen!!

Kram!!

XoXo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.