Min blogglista

fredag 16 juli 2010

Lev livet nu, om 10 minuter så kan det vara för sent!

Då och då händer det saker som gör att man reflekterar över livet och hur snabbt det kan förändras

Igår kväll när jag badade lillan så hörde jag brandkåren och ambulansen. Ljudet lyckades fastna i en video inspelning som jag just då gjorde på lill knorran som skvätte ner vatten på sin mamma,

Fredde tittade ut och undrade vart de tog vägen, men vi såg bara att de försvann ner mot hamnen.
Bor man i Axelsberg, så är man hyfsad van vid att brandkåren åker förbi. Det ligger nämligen ett äldreboende en stenkast ifrån oss.. Dit ambulansen och brankåren får rycka ut till ofta.

Vi tänkte inte mer på det utan fortsatte med det vi höll på med. Stod på balkongen en stund och njöt av att det fläktade lite grann, när vi såg brandkåren och ambulansen åka tillbaka.

Ett tag senare så nattades lillan och vi la oss på soffan, när fredde läste nyheterna på aftonbladet.se. En man hande nämligen drunknat i vinterviken, vid ångbåtsbryggan...http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article7475717.ab 
Hela jag rös.. Jag vet inte varför egentligen.
Sjävklart så beklagar man sorgen, men jag kände inte mannen. Vaknade flera gånger i natt och funderade på hur det kunde ha gått så snett för den stackaren. Man skulle vilja ha haft en förklaring, så som att mannen var full eller liknande..Tänkte för mig själv att det är just därför det är så vikigt att man lever livet fullt ut. Att man verkligen tar vara på tiden man har tillsammans med sina nära och kära.. Men så tänker vi väl allihop emellan åt. Sedan så låter vi det rinna ut i sanden ...

Inga kommentarer: