Min blogglista

onsdag 14 juli 2010

Varmt varmt varmt...

Ingen nyhet att det är skot varmt ute :S i vanlig fall så älskar jag värme, när man är utomlands där man kan bada och har en schyst AC. Men nu är vi hemma i Sverige och här har vi inga badplatser som jag kan tänka mig att bada i......
I början av veckan så lyckades jag övertala min man att köpa en AC för 800kr... Många butiker senare insåg vi ( jag via sms och fredde in real life) att ALLA i stockholmsstad letade efter billiga AC....hittade till slut vår efterlängtade fattigmans AC. Den har 3 frysklampar som ska frysas ner. Sedan så ska den fyllas på med 7,5 litet vatten. Vi slog på den och väntade och väntade och väntade.... Men inget hände- absolut ingenting .. Trots det sp försökte vi övertala oss själva om att det var kallare... 2 nästan sömnlösa nätter senare kände jag att nått måste göras!! Olivia har endast kunna sova i bilen, där bi kör full AC. Men vi kan inte åka bil varje gång hon ska sova. Funkar dagtid, men nattetid går ju inte... Så jag åkte till Elgiganten i jakt efter en fläkt ( eller fler) för fläkten funkar bra för att få det lite svalare.... Men icke! Fläkt jävlarna är slut i heeeeela Stockholm!! Skit oxå .. Sprang mellan alla möjliga butiker, tills jag var inne på Elgiganten igen. Där hittade jag räddning en ny monstruös AC!! Fram med kortet och mot kassan. Messade Fredde och bad honom möta mig nere vi porten, där jag stod alldeles överlycklig med min feta AC :D vi packade upp den och kopplade ib slangen. Jag förväntade mig ingenting, vågade inte hoppas riktigt. Men redan 10 min efter att vi startade AC:n så var det kallt!!! Underbart inatt får vi äntligen sova!
Till och med nattingen av lillan gick bättre än på länge :)) länge leve AC:n


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: