Min blogglista

torsdag 11 mars 2010

Tankar kring min 2 månaders bebis

Jag börjar tro att min bebis är "trasig"


Hon kräks konstant numera, det e helt sjukt... Och kräks hon inte med det samma efter att ha ätit.
Så lugn bara, det kommer ett par timmar senare.


Jag vet, det är vanligt att en 2 månaders bebis kräks. Men det gör inte saken bättre.
Har ingenting emot att hon spyr ner mig ett par gånger om dagen eller de numera oändliga klädbyten.
No problem! Det är mer att man oroar sig för att lillan inte ska få i sig tillräckligt mycket mat. 

Imorgon väntar ännu en spännande playdate med Lukas & Tyra 
Denna gång så ska vi träffas hemma hos Linda. Det ska verkligen bli jätte kul 


Ännu en nedräkning är till Olivias första vaccination, ser inte framemot det.
Oftast så brukar man som mamma få höra att det är värre för mig som mamma, än för bebisen.
Undrar om de som kom på detta var de samma som en gång i tiden opererade små barn utan bedövning.
För att man sa att bebisar inte kände smärta, skulle vara intressant att höra hur de kom fram till det.
Sa bebisarna det till de?? 


Nästa nedräkning gäller Olivias skena. 
Hon har nu 2 veckor kvar med skenan, sedan slipper hon den för alltid. 
Jag frågade sköterskan om hon någonsin hade varit med om att behandlingen inte fungerat.
på 37 år så har hon varit med om det 2 gånger sa hon. 1 gång där de misstänkte att mamman tog av skenan så fort de lämnade sjukhuset, De hade inga bevis på det, så de ville inte anklaga henne. Men så en dag kom hon till sjukhuset och pojkens skena satt upp och ner. Det var 12 veckors behandling som gått åt pipan där.
Och det andra fallet kom hon inte riktigt ihåg varför det blev som det blev.


Det var nog allt för idag.
Lillan är nu vaken och vill ha full uppmärksamhet nu 













Inga kommentarer: